• Az első két hónap

    Pont két hónapja jelent meg az új könyvünk, A kérdezés 50 árnyalata.
     
    Fantasztikus időszak van mögöttem, hiszen a két hónap alatt közel 30 helyszínen több, mint 5000 embernek beszélhettem a profi értékesítők között szerzett tapasztalataimról. Az 1-1,5 órás előadások lényege mindig ez volt: a jó kérdezés nem technika, hanem attitűd.
  • Ajándéktippek a személyiségtípusoknak

    Hogy állsz a karácsonyi ajándékokkal? Maradt még valaki, akinek nem tudod, mit adjál karácsonyra? Itt egy kis segítség!

    Ha az illető szangvinikus:

    - adj neki élményt: színház, koncertbelépő vagy fesztiválbelépő tuti nyerő lesz

    - adj neki kalandot: motorosszán-vezetés, lovas túra, személyre szabott bűvész show is érdekes lehet neki

    - adj neki vicces dolgot: utalványt egy közös kocsmatúrára, szabadulós játékra, Mignon-os zoknit, kulcstartó-cumit stb.

    - adj neki bármit, amin a neve rajta van: póló, hűtőmágnes, gravírozott toll egyaránt érdekes lehet

    - adj neki bármit, ami nagy, színes dobozban van, csillogó masnival átkötve (akár saját magadat is beleértve :) )

    Ha az emberünk kolerikus:

    - adj neki bármit, amiben győzhet: dobozos társasjáték, kártya stb. jöhet ebbe a csoportba

    - adj neki bármit, ami a győzelmekre emlékezteti: horgászfotói bekeretezve, focis ereklyék stb.

    - adj neki bármit, amire az van írva, hogy ő a No. 1.: „legjobb szakács” feliratú kötény, legjobb nagyi-bögre, legjobb szerető-alsógatya stb.

    - adj neki bármit, amiről messziről kiabál a márka és / vagy a minőség (nem muszáj milliós összegekre gondolni, egy különleges könyv is megteszi)

    - ajándékozd meg prémium szolgáltatással: mondjuk ilyen lehet egy luxus kategóriás masszázs, konzultáció borszakértővel stb.

    Ha az illető melankolikus:

    - lepd meg olyasmivel, ami a hagyományokra utal, régiségnek számít, de nem giccses, hanem művészi (néhány tíz forintos, piacon kapható fekete-fehér fotóktól a több százezerbe kerülő családfakutatásig széles a paletta)

    - adj neki olyasmit, amiből tud tanulni: életrajzok, dokumentumfilmek stb.

    - adj neki olyasmit, amit a lakberendezéshez használhat, esetleg a meglévő berendezési tárgyakhoz passzolnak (ha te nem vagy ilyen típus, akkor kérd egy szakértő melankolikus segítségét!)

    - adj neki olyasmit, amivel pepecselhet (a felnőtt színező nagy divat, de egy mini régész-készletnek is örülhet)

    - adj neki olyasmit, amibe rendezgetheti a meglévő dolgait (fotóalbum, apró dobozkák, komplett Salgó polcrendszer stb. :) )

    - adj neki olyasmit, amivel tehet a világért (pl. kutyasétáltatás menhelyen)

    - végül a négy típus közül ő értékeli leginkább a kézzel készített ajándékokat (bár nem biztos, hogy ki is fogja tenni látható helyre :) )

    Ha az érintett személy flegmatikus

    - adj neki valamit, ami a hobbijához kötődik (valószínűleg úgyse értesz hozzá annyira, mint ő, ezért legjobb egy utalvány, amit be tud váltani magának)

    - adj neki bármit, amivel lecserélheti a régi cuccait, mert magának úgyse venne semmit (ruha, törölköző, konyhai dolgok stb.)

    - adj neki bármit (úgyis csak annyit fog halkan mondani a legrégebbi vágya teljesülése esetén is, hogy „nem rossz” :) )

    És persze bármelyik típusnak adhatsz egy karácsonyi kiadású Személyiségkalauz könyvet, hogy jövőre ők is tudják, neked mit lehet adni ajándékba! :)

     

  • Gyermeki meggyőzéstechnika

    Könyvesboltban nézelődünk, egyszer csak Ábel fiam egy Barbie-s nyomdakészletet dug az orrom alá: - Apa! Ilyet kéjek! - Ilyet nem veszünk, ez lányos! - vágom ki magam azonnal. Pár perc múlva egy Verdással rukkol elő: - Ez fiús? - Igen... - Akkoj megvesszük? Már tudom, ki lesz a következő, meggyőzésről szóló könyvem társszerzője... :D
  • Trója

    - Mit akarsz Trójában? Te nem a királynőért jöttél...

    - Mit akar minden ember... Csak én jobban!

    Tegnap este újra néztem a Trója című filmet, és a fenti beszélgetés nagyon megragadott. Főleg, ahogy Brad Pitt színészi játéka tökéletesen érzékelteti Akhilleusz elszántságát. Azt az eltökéltséget, ami kiemelte őt a tömegből, és a leghíresebb görög harcossá tette.

  • Amikor leveszik a keresztvizet...

    Tudjátok, hogy én elég erősen „értékesítési fókusszal” élem az életemet, de ezen még én is kicsit kiakadtam (persze csak miután egy jóízűt nevettem :) ).

    Lelkész barátomat felhívta egy ismeretlen férfi:

  • Olvasói tapasztalat

    Kellett ez nekem?

    Egyik kedves új olvasónk, egy debreceni fiatalasszony lassan fél éve kerülgeti, győzködi, nyúzza a férjét, hogy legalább egy kicsit segítsen neki a hálózatépítésben. Múlt héten került kezébe a Kellett ez nekem? könyv, gyorsan elolvasta, majd odaadta a férjének ezzel a szöveggel: "Csak még ezt az egyet olvasd el, utána nem macerállak."
    A srác is pár óra alatt átfutotta könyvet, azóta pedig aktívabb üzletépítő, mint az asszonyka... :)

  • Mi a baj az értékesítőkkel?

    Nyolc értékesítő munkáját figyeltem a héten egy céges átvilágítás keretében. A nyolcból mindössze egy (!) csinálta rendesen azt, amit a tréningeken mindig tanítunk: ne az ügyfélHEZ, hanem az ügyfélRŐL beszélj.
  • Ne legyél Bandi!

    Ne legyél Bandi!
     
    (Ismét egy bő 5 perces olvasnivaló. Akkor kezdj bele, ha úgy érzed, folyton elúszol a munkáiddal, folyton csapdosnak a fejed felett a hullámok. Ígérem, ezzel az 5 perccel sok-sok órát nyerhetsz.)
    „Majd még keményebben dolgozom” – mondja Bandi, a ló, George Orwell Állatfarmjában. Emlékszem, gimis koromban olvastam először ezt a remekművet, és már akkor többféle erős érzelmi hatást kiváltott belőlem.
  • Nézőpont kérdése…

    Nézőpont kérdése…
     
    Tréninghelyszínt nézegetünk egy ügyfelemmel. A birtokon, ahol sétálunk, van egy lovarda is. Egyszer csak halljuk, hogy az öreg lovász kiabál (mint később kiderült, a tanonc gyereknek):
    - Fiam, nehogy mán haraguggyá a lóra!

Oldalak